Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Veebilehe eesmärk on uute klientide leidmine ja müük. Panin kokku 20 punkti, millele vastamine aitab “virtuaalse müügimehe” taset tõsta ja õppida, kuidas veebis paremaid tulemusi saavutada.

müük veebis

Domeeninimi

1. Domeeninimi peaks olema võimalikult lühike ja häälduv sinu tarbijate keeles. Kui sa teed rahvusvahelist äri, siis peaks su nimi olema häälduv ka inglise keeles.

2. Kunagi oli märksõna sisaldumine domeeninimes väga tähtis. Täna see enam nii tähtis ei ole, aga kui sa tegeled väga spetsiifilise valdkonnaga, siis on märksõna domeeninimes asjakohane.

Ära võta oma domeeninimeks kunagi üldnimetajat. Arvutid.ee, autoremont.ee, koristusteenus.ee. Sellist nime ei saa kaitsta. Kui su nimi on Kukimuki Kohvik, siis konkurent ei saa vabalt sellel teemal sinuga konkureerida. Kui su nimi on lihtsalt kohvik, siis pole sul suuremate tegijate vastu mingit edulootust.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

3 küsimust, 5 sekundi reegel

3. Kas veebilehe esmakordne külastaja saab 5 sekundi jooksul vastused 3 kõige olulisemale küsimusele, mis tal alateadlikult peas tekivad:

  • Kus ma olen?
  • Mis ma siin teha saan?
  • Mis väärtust ma siit saan ja miks see koht on parem kui teised?

Oma töös kasutajatega olen tihti näinud, kui inimene pärast veebilehele jõudmist ei saa aru, mida ta edasi peab tegema. See võib meile väga imelik tunduda, sest me ise tunneme oma veebi nagu oma viit sõrme ja ei saa aru, kuidas teised aru ei saa.

Vali mõned oma potentsiaalsed kliendid ja tee nendega ise kasutajatest. Pane nad arvuti ette ja palu leida mingi toode või natuke keerulisem vastus mõnele tähtsale toote ja teenuse ostmisega seotud küsimusele.

Ära juhenda ja palu katsejänestel valjult arutleda, mida nad parasjagu teevad.

Kui sa teed selle katse läbi 3-5 inimesega, saad kätte suurema osa oma veebi nõrkadest kohtadest.

Potentsiaalsel kliendil peab olema väga selge, mida sa pakud ja kuidas see on talle sobivam, kui konkurendi pakkumine.

Enamasti on reegel see, et mida tavalisema ülesehitusega on su veeb, seda lihtsam on külastajal tähtsatele asjadele keskenduda. Ta ei pea hakkama sinu veebi kasutamist õppima. Kui Google kasutajaid uuris, tuli välja ka see, et „tavalisi“ veebe tajutakse ka „ilusamatena.“

Call To Action ehk üleskutse tegevusele

4. Kui te tegevusele üles ei kutsu, siis üldjuhul ei tehtagi midagi. Igal lehel peaks olema väga konkreetselt selge, mis on järgmine loogiline samm. On igal lehel teie veebis selgemastki selgem, mis võiks olla järgmine loogiline samm või klikk?

Ära kunagi küsi rohkemat kui külastaja parasjagu teha saab. Näiteks kui sul on e-pood ja tegevus algab Facebooki reklaamist, siis on võimalikud sammud järgmised:

  • Facebooki reklaam – Üleskutse: „Vaata meie veebist lähemalt“, mitte „Osta kohe!“
  • E-poe tootekataloogis – „Vaata toodet lähemalt“
  • E-poe tootevaates – „Lisa toode korvi“
  • Pärast seda, kui toode on korvi lisatud, siis võiks igal lehel prominentselt välja tuua üleskutse „Vormista ost!“
  • Ostukorvilehel – „Mine tasuma“
  • Täname lehel –  „Liitu meie uudiskirjaga“ või „Jälgi meid Facebookis“

5. Kas oled kursis, et valiku paradoksi vältimiseks ei tohiks ühel lehel olla palju erinevaid üleskutseid? Kuidas on lood selle küsimusega teie veebis?

Valiku paradoks on see, et kui anda inimesele liiga palju valikuid, siis ta ei vali midagi. Seega veendu, et igal lehel on üks kõige tähtsam valik ja teised ei ole nii silmatorkavad.

Hea plaan on leida oma veebi jaoks kontrastne vastandvärv, mida kasutad ainult iga lehe kõige tähtsama elemendi juures. Rohelise vastand võib olla oranž või punane. Sinise vastand võib olla kollane. Ei pea olema päris vastandvärv, aga veendu, et oleks selgelt eristuv kogu keskkonna üldisest värvigammast.

Rohkem infot siit  üleskutse ehk call to action.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Turundus ja müük

e pood ja google analyticsi e commerce tracking6. Kas mõõdate Google Analyticsiga oma veebilehe ärilist efektiivsust? Google Analyticsis on funktsioon nimega Goals, mille abil saad seadistada päringute ja tehingute  mõõtmise igal oma lehel. Vaata lähemalt artiklit goalide seadistamisest.

Need, kellel on e-pood, saavad sellele külge haakida lisaks veel tehingute summad ja kaubad, mida osteti. Nii teab e-poodnik täpselt, milline kanal kui palju käivet toob. Loe lähemalt Google Analyticsi e-commerce trackeri kasutamisest epoodides.

7. Kas teie veebileht on müügile optimeeritud? On teilt ostmine või kontakti võtmine tehtud nii atraktiivseks kui võimalik? Milline näeb välja teie turunduslehter?

Hiljuti sain päringu ühelt ettevõttelt, kes tahtis välja vahetada oma Google Adsi partneri, sest nende tegevuse abil pole nad eriti mingeid müügitulemusi näinud.

Küsimus ei olnud sugugi nende Google Adsi agentuuris, vaid selles, et nende veebis ei olnud mõeldud müügile. Tegemist oli igava fakte loetleva lehega, kus tarbijal ei tekkinud korrakski tunnet, et peaks hakkama tehingule mõtlema.

Kuidas tekitad sina oma potentsiaalses kliendis isu pakutava vastu? Tal peaks tekkima tunne, et kui ta kohe ei saa, siis on maailma lõpp.

8. Kas teie unikaalsus ja eristumine konkurentidest joonistub selgelt välja? Mis on vastus küsimusele “Miks ma peaksin sind konkurendile eelistama?”

Üks tähtsamaid asju turunduses ja müügis on vastata potentsiaalse kliendi küsimusele: „Miks ma peaksin sinu käest ostma?“

Vastus sellele küsimusele peab olema midagi, mida konkurendid ei saa lihtsasti järgi teha. Alati on keegi, kes pakub rohkem, odavamalt, suuremat, kiiremat, paremat.

Näiteks, Eestis on üle 3000 raamatupidamisteenust pakkuva firma. Kuidas nende seast eristuda?

  • Me pakume teenust Põlvamaal.
  • Me pakume teenust firmadele, kellel on palju väikeseid arveid.
  • Me teame, kuidas krüptovarasid raamatupidamises kajastada.

persoona loomine video

Võimalusi on palju, aga sinu vastus peab sinu potentsiaalsele kliendile korda minema. Kui sa pakud lihtsalt kõige odavamat, siis sa turundad end pankrotti.

Selleks, et teada, mida su kliendid tahavad, tuleb nendega rääkida. Vali välja see klienditüüp, keda sa kõige rohkem tahaksid näha. Vestle nendega ja pane kokku persoona, mis kirjeldab nende vajadusi ja sinu väärtust nende jaoks. Tõmba omale persona tegemise lühikoolitus.

9. Kas on olemas internetis turundamise strateegia? Vähemasti mingi lihtne plaan?

Strateegia on keeruline sõna tegevuskava kohta. Kui sa kasutad sõna „strateegia“, siis sa paistad palju targem välja, kui need, kes ütlevad: „Panime tegevused paika.“

Olenemata sellest, kuidas sa oma plaani nimetad, siis peab see sul olemas olema. Siin on näiteks mõned küsimused, millele su strateegia vastama peab.

  • Millist klienti sa saada tahad?
  • Kuidas sa tead, mida see klient saada tahab?
  • Millistes kanalites sa selle kliendi kätte saad?
  • Mida sa pead sellele kliendile ütlema, et ta sinult ostaks?
  • Miks ta sind sinu konkurendile eelistama peaks?
  • Kui palju sa võiksid kliendilt raha saada? Kui tihti?

Küsimused ei pea olema täpselt sellised, aga olenemata küsimustest, peavad vastused olema konkreetsed tegevused.

Milline on eesmärk eurodes? Kes, mida ja kuidas teeb? Milline on eelarve? Millal valmis saab?

10. Enamus külastajaid ei osta midagi esimesel külastusel. Kas teie veebileht proovib külastajaga alustada suhet (uudiskirjaga liitumine, Facebookis jälgimine jne)?

Esimese veebilehe külastuse ja tehingu vahele võib jääda nädalaid ja kuid. Sinu potentsiaalsed kliendid otsivad omale lahendust ja uurivad internetis infot. Kas sa vastad veebis kõigile oma ostjate küsimustele või loodad, et küll nad kuskilt selle info ikka kätte saavad? Näiteks konkurendi lehelt?

Enamus inimesi ei osta sinult kunagi. Samuti ei taha nad su uudiskirja ega Facebooki lehte. Aga siiski pead looma oma veebisisu nii, et see vähemus, keda huvitab, konksu otsa saada. Selleks ei piisa ainult hinnakirja esitamisest veebis.

kodulehe optimeerimine seo-raamat11. Kui hästi on teie koduleht optimeeritud otsimootoritele? SEO (search engine optimization) ehk kodulehe optimeerimine tundub paljudele kui salateadus, mida peab suure raha eest sisse ostma.

Ei pea.

Veebilehel materjali esitamine selliselt, et see Googlele meeldiks on piisavalt lihtne, et sellega saab hakkama keskmine keskkooliõpilane. Veendu, et su turundaja saab aru kodulehe optimeerimise põhitõdetest ja rakendab neid sisu  esitamisel. Tõmba omale tasuta SEO e-raamat, mis aitab sul ise oma veebi otsingule optimeerida.

Kui sa tahad SEOst põhjalikumalt aru saada, siis liitu meie SEO e-kursusega, mis teeb sulle kõik teemad üksipulgi selgeks.

12. Inimesed usaldavad teisi inimesi. Isegi võõraid. Kas kuvate oma lehel juba praeguste klientide tagasisidet ja soovitusi?

Sinu potentsiaalne klient tahab kinnitust, et see, mida ta ostab, on hea asi. Sotsiaalne kinnitus läbi varasemate klientide tagasiside, edukate tööde väljanäitamise ja muljetavaldavate numbrite esitamise aitab sul rohkem kliente saada.

Küsi oma olemasolevatelt klientidelt tagasisidet. Kirjuta neile tekst ette valmis ja küsi, kas võib avaldada.

Pane oma veebi edulugusid, milles kirjeldad, kuidas kliendid said läbi sinu pakutava toote või teenuse oma probleemile lahenduse.

Too välja muljetavaldavaid tulemuste numbreid ja klientide arvud. Inimesed tahavad siduda end edukate ettevõtetega.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Veebidisain

13. Enamuse organisatsioonide jaoks ei pea veebikujundus olema maailmarekord. Sa ei pea püüdlema disainiauhindade poole. Veebikujundusel on üks eesmärk – müüa sinu toodet või teenust.

Kas sa tahad aega ja raha raisata kuudepikkusele kujundamise ja veebiarendamise protsessile? Kas sa tahad olla ainuke loll, kes maksab kinni kõik uuendused, mida kujunduses on vaja teha?

Ei taha?

Kasuta kujunduses valmis malli!

14. Kas teie disain on tehniliselt korrketne ja ei takista tehingu sooritamist? Kas sinu veebilehe kujundus toimib kõigis seadmetes? Google indekseerib veebilehti nii nagu ta neid mobiilis näeb. Veendu, et su leht oleks kasutatav kõikides seadmetes. Arvuti, mobiil ja tahvel.

Kas su veebileht näeb kaasaegne välja? Nagu eelnevalt öeldud, pole sul vaja lehte, mis saavutab maailmarekordi disainis. Sul on vaja lehte, millele potentsiaalsed kliendid viltu ei vaata.

Enamasti tähendab see seda, et sul on täiesti tavaline kujundus, mille teevad eriliseks sinu tooted, teenused ja muu info.

Kasutatavus

15. Kas veebidisain on kasutajasõbralik? Kas su veeb on funktsioonaalselt kasutajasõbralik? Sellele küsimusele ei saa sa ise vastata, sest sa tunned oma veebi liiga hästi. Katseta oma veebi kasutatavust päris inimeste peal.

Kõige lihtsam on võtta mõned sõbrad ja paluda neil oma veebis teha tegevusi, mida kliendid seal infot otsides võivad teha. Pane nad arvuti või mobiili taha ja anna mõned ülesanded.

Su sõbrad ei pruugi olla su sihtgrupp, seega püüa leida oma persoona esindajaid ja tee kasutajatestid nendega. Nii saad olla kindel, et su veeb toimib selliselt, et potentsiaalne klient oskab seda kasutada ja tahab sulle raha anda.

16. Kas su leht on närviline? Võta oma veebist maha kõik liikuvad asjad. Kõikvõimalikud karussellid, piltide rotaatorid, vilkuvad bännerid ja muud tähelepanu hävitavad veebilehe elemendid.

Kõik, mis liigub, mõjub halvasti su müüginumbritele.

17. Kas kõik toimib nagu plaanitud? Kindlasti kontrolli ise üle, et saad tehinguid sooritada ja päringuid esitada.

Olenevalt su veebilehe ülesehitusest peab klient saama seal sinuga erinevatel viisidel ühendust võtta ja tehingut sooritada. Mõned näited tegevustest, mis tihti veebides ette tulevad:

  • Kontaktivormi täitmine
  • Hinnapäring
  • Meiliaadressi klikkimine
  • Registreerumine
  • Uudiskirjaga liitumine
  • Tarkvara laadimine/kasutamine
  • Proovipaketiga alustamine
  • Ost e-poes
  • Kupongi kasutamine
  • Helistamine

Veendu isiklikult katsetades, et kõiki neid tegevusi, mida sinu veebis saab teha, on tegelikult ka igas seadmes võimalik teha.

18. Kas teie veebileht avaneb normaalse internetiühenduse kiiruse puhul silmapilkselt? Veebilehe kiirus peaks olema mõistlik. Sinu veebileht peaks kasutajale pilti näitama 1-2 sekundiga. Mingit absoluutset tõde laadimiskiiruse juures ei ole, aga uuringud näitavad, et aeglasemalt ette tulevatel lehtedel on ka müük väiksem.

Googlel on ka mingi arvamus sinu veebilehe kiiruse, mobiilsuse ja kasutatavuse osas. Selle kohta leiad infot siit.

19. Kas kõik veebilehe kasutajad leiavad kiirelt ja lihtsalt enda jaoks olulise info (potentsiaalsed kliendid, praegused kliendid, partnerid, press jne)?  Kas sa tead, mis infot potentsiaalsed kliendid su veebist otsivad? Kuidas sa seda tead? Küsisid neilt või imesid pastakast välja?

Vaata oma analüütikast, milliseid lehti kõige rohkem külastatakse. Vaata oma müügitulemustest, millised on kõige müüvamad kaubad. Tee nii, et info, tooted ja teenused, mida kõige rohkem otsitakse, oleksid ka lihtsasti sinu veebist leitavad.

20. Kas testite oma veebilehte, et saada teada, milline nupp, sõnum, värv jne toob teile rohkem kasu?

Kui su keskkonnas toimub sadu tehinguid kuus, siis on sul võimalik hakata läbi viima kasutajateste. Nende abil saad ihuda oma veebi tehinguprotsessid müüvamaks ja saad sama arvu külastajate pealt rohkem käivet.

Lehelt, millega pole keegi varem teste teinud, võib tihti mitukümmend protsenti rohkem väärtust välja pigistada.

Tähelepanu: testide tegemine eeldab päris palju külastajaid ja tehinguid. Nii saab testida ainult neid sündmusi, mille puhul tegutsejate arv on kümnetes või pigem sadades.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 

Vali üks asi, mida kohe parandada

Kui nüüd teie ühemehebänd või turundustiim need küsimused kõik põhjalikult läbi töötab, siis oletegi teinud VÄGA SUURE sammu müügile palsamile mõjuva kodulehe suunas. Kirjuta kommentaaridesse, kui oskad mõne küsimuse lisada või millise veebilehe elemendi tahad sina esimesena ette võtta!

Jaga artiklit sõbraga